εγγραφή: δημοσιεύσεις | σχόλια

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ 9ης ΣΥΝΕΔΡΙΑΣ ΤΟΥ Δ.Σ.

 

Τετάρτη 26 Μαρτίου 2014

Αρ. πρωτ. 126

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ 9ης ΣΥΝΕΔΡΙΑΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ Σ.Κ.Φ.Ε.

Συνάδελφοι,

Τη Δευτέρα 24 Μαρτίου 2014 συνεδρίασε το Δ.Σ. του Συλλόγου μας. Με την έναρξη της συνεδρίας τα μέλη του Δ.Σ. καλωσόρισαν το πρώτο αναπληρωματικό μέλος κ. Θεόδωρο Κόκκοτα, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα ως τακτικό μέλος και του ευχήθηκαν καλή θητεία ως εκπροσώπου των καθηγητών της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας στο Διοικητικό Συμβούλιο του Σ.Κ.Φ.Ε.

Οι αποφάσεις που ελήφθησαν για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης είναι οι εξής:

Για το 1ο Θέμα:  Συζήτηση για το Ενημερωτικό Σημείωμα του Προέδρου της Φ.Ε. καθηγητή Γ. Μπαμπινιώτη προς τους Διευθυντές των Αρσακείων – Τοσιτσείων Σχολείων.

Τα μέλη του Δ.Σ. συζήτησαν εκτενώς το περιεχόμενο του ενημερωτικού σημειώματος του Προέδρου της Φ.Ε. που αναρτήθηκε από τους Διευθυντές στους πίνακες ανακοινώσεων των Σχολείων της Φ.Ε. την Παρασκευή 14-3-2014. Ήταν κοινή διαπίστωση όλων, ότι στο Σημείωμα αυτό αναφέρονται στοιχεία και χαρακτηρισμοί που μας αφορούν και τα οποία  επιχειρούν να διαβάλουν έντεχνα τόσο την πραγματικότητα, όσο και την αξιοπιστία των μέχρι τώρα ενεργειών και ανακοινώσεών μας.

Επειδή όμως ο ανοιχτός διάλογος με τον Πρόεδρο για όλα τα θεσμικά, λειτουργικά, εργασιακά και οικονομικά θέματα, τον οποίο συνεχώς ζητάμε και ο οποίος δεν θα άφηνε περιθώρια για αμφιβολίες και παρερμηνείες δεν έχει πραγματοποιηθεί  μέχρι σήμερα (χωρίς ευθύνη του Σ.Κ.Φ.Ε.), αποφασίσαμε να απαντήσουμε με παράθεση πραγματικών στοιχείων, τα οποία καταρρίπτουν τους ισχυρισμούς που αναφέρονται στο σημείωμα αυτό.

Και αυτό γιατί ο Σ.Κ.Φ.Ε. διατυπώνει τις θέσεις του πάντα δημόσια, ενυπόγραφα και θεσμικά και οι προσπάθειες και οι ενέργειές του είναι πάντα προς την κατεύθυνση ύπαρξης καλού κλίματος, συνεργασίας, ανοικτού διαλόγου και εξεύρεσης λύσεων στα προβλήματα που υπάρχουν στον εργασιακό μας χώρο.

Αποφασίσθηκε να συνταχθεί και να κατατεθεί στο πρωτόκολλο της Φ.Ε. απαντητικό έγγραφο και ταυτόχρονα να γίνει από κοινού με το Σωματείο των Δασκάλων και Νηπιαγωγών της Φ.Ε. (Σ.Δ.Ν.Φ.Ε.) παράσταση διαμαρτυρίας στον Πρόεδρο της Φ.Ε. κ. Γ. Μπαμπινιώτη. Έτσι σήμερα  στις 13.30΄μ.μ. τα μέλη και των δύο Δ.Σ. (Σ.Κ.Φ.Ε. και Σ.Δ.Ν.Φ.Ε) βρέθηκαν στα γραφεία της Φ.Ε., όπου ο Πρόεδρος της Φ.Ε. δεν αποδέχθηκε το αίτημά τους για  άμεση συνάντηση μαζί του. Γι’ αυτό επιδόθηκε στο πρωτόκολλο της Φ.Ε. το απαντητικό μας έγγραφο (βλ. συνημμένο με αριθ.πρωτ. 127/26-3-2014), ενώ αντιπροτάθηκε  από την πλευρά της Φ.Ε. συνάντηση των μελών των δύο Δ.Σ. με τον Πρόεδρο της Φ.Ε. για την Δευτέρα στις 13.30΄μ.μ.,πρόταση που έγινε αποδεκτή από τα δύο Δ.Σ.

Για το 2ο Θέμα: Συζήτηση για εργασιακά και εκπαιδευτικά θέματα που απασχολούν τους καθηγητές των Σχολείων μας.

Με αφορμή δραστηριότητες τις οποίες Διευθυντές Σχολείων της Φ.Ε. ζητούν να διεξάγονται εκτός ωραρίου εργασίας (π.χ. Σαββατοκύριακα), τα μέλη του Δ.Σ. αποφάσισαν να υπενθυμίσουμε στους συναδέλφους, ότι οι δραστηριότητες αυτές πρέπει να αποτελούν απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και οφείλουν να αμείβονται υπερωριακά από την Φ.Ε. Σε αντίθετη περίπτωση ο εκπαιδευτικός δεν είναι υποχρεωμένος να συμμετέχει σε αυτές.

Έγινε ενημέρωση από την Πρόεδρο του Σ.Κ.Φ.Ε. για την εθελοντική αιμοδοσία. Τις επόμενες ημέρες θα σταλεί αναλυτική ενημέρωση για τις εξορμήσεις που έχουν γίνει από το Γ.Ν.Μ. ‘’ΑΜΑΛΙΑ ΦΛΕΜΙΓΚ’’, για το σύνολο των Εθελοντών Αιμοδοτών που έχουν λάβει μέρος σε αυτές, για το σύνολο των μονάδων αίματος που διαθέτει η Τράπεζα Αίματος που έχει δημιουργηθεί από το Σωματείο μας, καθώς και για τις ημερομηνίες που θα πραγματοποιηθεί η επόμενη Αιμοδοσία.

Έγινε επίσης ενημέρωση από την Πρόεδρο του Σ.Κ.Φ.Ε. για τις ενέργειες που έχουν γίνει για το ισχύον ασφαλιστικό συμβόλαιο της Alico καθώς και για πιθανές προοπτικές βελτίωσης του προκειμένου να συμμετάσχουν περισσότεροι συνάδελφοι.

Για το 3ο Θέμα:  Προώθηση θεμάτων που είναι σε εκκρεμότητα.

Συζητήθηκε και αποφασίστηκε η θεματολογία εν όψει της συνάντησης του Δ.Σ. του Σ.Κ.Φ.Ε. με τα Δ.Σ. των Συλλόγων Γονέων των Σχολείων της Φ.Ε. της Αθήνας.

Συζητήθηκε επίσης το θέμα της Αξιολόγησης Σχολικού Έργου -Αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας αξιολόγησης και όσον αφορά το θέμα της αξιολόγησης είναι κοινή θέση όλων των μελών του Δ.Σ. ότι συμφωνούν καταρχάς με το θεσμό αυτό, όχι όμως με το πλαίσιο εφαρμογής του όπως προωθείται από τους Νόμους  Φ.Ε.Κ.-614-2013-Αξιολόγηση_Σχολικού_Έργου_Αυτοαξιολόγηση_Σχολικής_Μονάδας και Φ.Ε.Κ.-240-5-11-2013_Αξιολόγηση_των_εκπαιδευτικών_της_Α/θμιας_και_Β/θμιας. Με τους Νόμους αυτούς γίνεται απόπειρα εισαγωγής αξιολογικών μεθόδων μη πρωτοποριακών που δεν υποστηρίζουν την παιδαγωγική υποστήριξη της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος αλλά στοχεύουν αποκλειστικά στον χαμηλότερο παράγοντα της εκπαιδευτικής πυραμίδας με τιμωρητική πρόθεση κι όχι με σκοπό την επαγγελματική και επιστημονική του βελτίωση. Η εισαγωγή αυτού του συστήματος εκπαιδευτικής αξιολόγησης συμπίπτει με την εφαρμογή των μνημονίων και τις απαιτήσεις της τρόικας:

  • για περιορισμό των δημόσιων δαπανών, για κλείσιμο σχολικών μονάδων και απομάκρυνση των εκπαιδευτικών τους αφού θα οδηγήσει σε κατάταξη των σχολείων και σε διαχωρισμό τους σε καλά και κακά,
  • για απολύσεις στο δημόσιο αφού γνωρίζουμε ότι με την διαδικασία της αξιολόγησης όποιος εκπαιδευτικός χαρακτηριστεί ελλιπής στην αξιολόγηση θα εγγράφεται σε πίνακα μη προακτέων (άρα θα καθηλώνεται βαθμολογικά και μισθολογικά). Σε περίπτωση που εγγραφεί σε δύο διαδοχικούς πίνακες μη προακτέων στον ίδιο βαθμό, βάσει του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα, παραπέμπεται υποχρεωτικώς προς κρίση στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο, το οποίο μπορεί να τον απολύσει ή να τον υποβιβάσει και
  • για απελευθέρωση των εργασιακών σχέσεων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα,

γεγονότα που δικαιολογημένα έχουν προκαλέσει θυελλώδεις αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα, που κορυφώθηκαν με τις κινητοποιήσεις που έγιναν την προηγούμενη εβδομάδα.

Αιφνιδιαστικά τη Δευτέρα 24/03/2014 ο Υπουργός Παιδείας με νέα εγκύκλιο για την αυτοαξιολόγηση 44375/Γ1/24-3-2014_νέα_εγκύκλιος_του_Υπουργού_Παιδείας δίνει εντολή και υποχρεώνει τους Διευθυντές σχολικών μονάδων να ορίσουν οι ίδιοι τις ομάδες εργασίας μέχρι τις 4-4-14, αν δεν τις έχει συγκροτήσει ο σύλλογος διδασκόντων. Με αυτό τον τρόπο και αφού οι δύο προηγούμενες, με υπογραφή Υφυπουργού, εγκύκλιοι απέτυχαν να κάμψουν την αντίσταση των εκπαιδευτικών στην προωθούμενη εφαρμογή της «αυτοαξιολόγησης» – αξιολόγησης – χειραγώγησης, προστάζει τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων να αγνοήσουν τις αποφάσεις της συντριπτικής πλειονότητας των συλλόγων διδασκόντων και να συγκροτήσουν, με απόφαση των Διευθυντών, τις ομάδες εργασίας της ΑΕΕ (Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου).

Η Ο.Λ.Μ.Ε. και η Δ.Ο.Ε. αντιδρούν και αναφέρουν για  το θέμα:

Ο.Λ.Μ.Ε.-σχετικά_με_τη_νέα_εγκύκλιο

Δ.Ο.Ε._σχετικά_με_τη_νέα_εγκύκλιο

Ως Δ.Σ. καταδικάζουμε την προσπάθεια που γίνεται μέσω της εγκυκλίου να καμφθούν οι αντιστάσεις της Εκπαιδευτικής Κοινότητας και να επιβληθεί υποχρεωτικά η συμμετοχή στην αυτοαξιολόγηση. Επισημαίνουμε ότι η εγκύκλιος αυτή έρχεται σε αντίθεση με τον ίδιο το Νόμο περί αυτοαξιολόγησης που ορίζει σαφώς ότι σε κάθε σχολείο την απόφαση για τη συγκρότηση ομάδων εργασίας τη λαμβάνει ο Σύλλογος Διδασκόντων. Ουσιαστικά καταργεί το ρόλο του Συλλόγου Διδασκόντων και φέρνει τη λειτουργία του Σχολείου γενικότερα πολλά χρόνια πίσω.

Υπενθυμίζουμε επίσης και προηγούμενη τοποθέτηση του Δ.Σ. (έγγραφο με αρ.πρωτ. 101/5-02-2014) η οποία ανέφερε «Σε ότι αφορά στην «Αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας» και στην «Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών» στα Ιδιωτικά και στα Ισότιμα με τα Δημόσια Σχολεία, θεωρούμε ως ΔΣ, μετά από μία πρώτη επεξεργασία των δύο νομοθετημάτων, πως είναι ιδιαίτερα πιθανόν η εφαρμογή τους στα Σχολεία αυτά να εγείρει ζητήματα νομιμότητας.», θέση η οποία δεν έχει αλλάξει  μέχρι σήμερα μελετώντας το θέμα.

Συνεπώς θα πρέπει η οποιαδήποτε συμμετοχή συναδέλφων στη διαδικασία αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, μετά από ανάθεση ή μη από τον Διευθυντή του Σχολείου, να γίνει με την έκφραση της ρητής επιφύλαξης από την πλευρά τους για όλες τις αμφιβολίες και τις νομικές παρατυπίες που αναφέρθηκαν.

Για το Δ.Σ.

Η Πρόεδρος

Ο Γεν. Γραμματέας

Αρχοντούλα Σαββιδάκη

Αθανάσιος Κάμτσιος

Print Friendly, PDF & Email