εγγραφή: δημοσιεύσεις | σχόλια

Συνάντηση της 19ης/07/2021 εκπροσώπων του Δ.Σ. του Σ.Κ.Φ.Ε με την Επόπτρια

                                                                                                                                       Παρασκευή 30 Ιουλίου 2021

Αρ. πρωτ. 485

Προς: Τους Καθηγητές της Φ.Ε.

Θέμα: Συνάντηση της 19ης/07/2021 εκπροσώπων του Δ.Σ. του Σ.Κ.Φ.Ε με την Επόπτρια της Φ.Ε.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Συνάδελφοι,

Τη Δευτέρα 19 Ιουλίου 2021 πραγματοποιήθηκε συνάντηση εκπροσώπων του Δ.Σ. του Σ.Κ.Φ.Ε. με την Επόπτρια των Σχολείων της Φ.Ε., κ. Βασιλική Παπαπέτρου, κατόπιν προφορικού και γραπτού αιτήματος του Δ.Σ. στην Επόπτρια. Στη συνάντηση συμμετείχαν εκ μέρους του Δ.Σ. οι κ.κ. Αρχοντούλα Σαββιδάκη, Αικατερίνη Γλέζου, Ζηνοβία Κωτσοπούλου και Αδαμαντία Ξηρίδου.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν εκπαιδευτικά θέματα που αφορούν τόσο παλαιότερα και πάγια αιτήματά μας (Α1-Α18) όσο και νέα (Β1-Β10 και Γ1-Γ2). Αναφορικά με τα παλαιότερα επισημάναμε στην κ. Επόπτρια ότι ισχύουν οι θέσεις και οι τοποθετήσεις μας, όπως έχουν διατυπωθεί σε προηγούμενες συναντήσεις (βλέπε 208/13-07-2018 (αρ. πρωτ. Φ.Ε. 2458/13-07-2018), 61/16-07-2019 (αρ. πρωτ. Φ.Ε. 3338/16-07-2019) και 305/15-07-2020, 224/03-09-2018 και , 310/21-07-2020 έγγραφά μας).

Η Επόπτρια μας ενημέρωσε για τα παρακάτω:

  1. Πραγματοποιήθηκε Δ.Σ. της Φ.Ε. την Πέμπτη 15 Ιουλίου 2021 στο οποίο αποφασίστηκαν τα εξής:
  2. Ορισμός Διευθυντών

Στο Γενικό Λύκειο Ψυχικού ορίστηκε ως Διευθύντρια η κ. Δουζίνα Μαρίλη (Φιλόλογος) στη θέση της κ. Θεοδωρέλου Μαρίας (Φιλόλογος), η οποία συνταξιοδοτήθηκε.

  • Ορισμός Υποδιευθυντών

Στο Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού ορίστηκε ως Υποδιευθύντρια η κ. Κλειδή Χρυσούλα (Φιλόλογος) στη θέση του κ. Γραικού Χαρίτωνα (Μαθηματικός), ο οποίος συνταξιοδοτήθηκε.

  • Διευθυντές Υπεύθυνοι Κτηρίων

Παραμένουν οι ίδιοι.

  • Καθηγητές Υπεύθυνοι Γυμναστηρίων

Παραμένουν οι ίδιοι.

  • Καταγγελίες συμβάσεων

Καταγγέλθηκαν δύο (2) συμβάσεις (ενός Θεολόγου και ενός Βιολόγου).

  • Προσλήψεις

Εγκρίθηκαν οι προσλήψεις (κάποιες από τις οποίες με πλήρες ωράριο), που αφορούν στις ειδικότητες ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ86 και Τεχνολόγων.

  • Παραιτήσεις για συνταξιοδότηση

Έχουν υποβάλει αίτηση παραίτησης για συνταξιοδότηση δώδεκα (12) εκπαιδευτικοί.

  • Μαθητικό δυναμικό σχολικού έτους 2021-2022

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία φαίνεται ότι:

  • Δεν υπάρχει σημαντική εκροή μαθητών μας σε άλλα σχολεία.
  • Υπάρχει εισροή 152 συνολικά μαθητών (από δημόσια και ιδιωτικά σχολεία) στα Σχολεία της Φ.Ε.
  • Το μαθητικό δυναμικό του σχολικού έτους 2021-2022 ανέρχεται στους 6.355 μαθητές/τριες, ενώ το μαθητικό δυναμικό του σχολικού έτους 2020-2021 ανερχόταν σε 6.203 μαθητές/τριες.

               Η τελική εικόνα θα διαμορφωθεί στις αρχές του Σεπτεμβρίου.

  • Συνεντεύξεις νέων μαθητών σχολικού έτους 2021-2022

Πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακά συνεντεύξεις νέων μαθητών με τη συνδρομή εκπαιδευτικών οι οποίοι αποζημιώθηκαν υπερωριακά για τις υπηρεσίες τους.

Θα πραγματοποιηθούν, είτε δια ζώσης, είτε διαδικτυακά, δράσεις όπως, M.U.N., Ημερίδα Φυσικών Επιστημών, Διημερίδα Θετικών Επιστημών, Εκδήλωση για την επέτειο των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση, Αγώνες Λόγου και Τέχνης, Ημερίδα με θέμα «Η Γεωμετρία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», Παναρσακειακό Μαθητικό Συνέδριο με θέμα «Πόλεις του 21ου αιώνα», Παναρσακειακοί Αγώνες Στίβου, Μαθηματικοί Αγώνες, Ρητορικοί Αγώνες, Θερινό Σχολείο Θετικών και Θεωρητικών Μαθημάτων κ.ά.

  • Απογευματινοί όμιλοι σχολικού έτους 2021-2022

Επί της αρχής, έχει αποφασιστεί ότι θα λειτουργήσουν οι απογευματινοί όμιλοι, με την επιφύλαξη  για την εξέλιξη της πανδημίας COVID-19.

  • Ρητορικός όμιλος σχολικού έτους 2021-2022

Αποφασίστηκε η λειτουργία Ρητορικού ομίλου στα σχολεία της Φ.Ε., με μείωση ωραρίου των εκπαιδευτικών που θα τον αναλάβουν.

  • Κτήριο Γυμνασίου-Λυκείου Ιωαννίνων

Ολοκληρώθηκε η ανέγερση χωριστού κτηρίου, η πτέρυγα Β, Γυμνασίου – Λυκείου στα Ιωάννινα, το οποίο θα λειτουργήσει με την έναρξη του νέου σχολικού έτους (2021-2022). Κτίσθηκε με τη σημαντική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και η Φ.Ε. συνέβαλε σε μέρος του εξοπλισμού. Επίσης, στον περιβάλλοντα χώρο θα δημιουργηθούν γήπεδο ποδοσφαίρου 5×5 και χώρος στάθμευσης, που είναι απαραίτητα για τη λειτουργία τού Σχολείου.

  • Ανακαίνιση εργαστηρίων των Σχολείων του Ψυχικού

Θα ανακαινισθούν τα εργαστήρια Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας των Σχολείων του Ψυχικού με χορηγία της «Εστίας Επιστημών».

Στη συνέχεια, παρατίθενται τα θέματα[1] που συζητήθηκαν και περιέχονται υπό μορφή αιτημάτων στο υπ΄ αριθμ. πρωτ. 484/19-07-2021 έγγραφο, οι απαντήσεις – τοποθετήσεις που δόθηκαν από την Επόπτρια, καθώς και οι τοποθετήσεις και τα σχόλια των εκπροσώπων του Δ.Σ. του Σ.Κ.Φ.Ε.:

  • Να εφαρμόζεται η κείμενη νομοθεσία, ώστε να αποζημιώνονται οι εκπαιδευτικοί των Σχολείων της Φ.Ε., οι οποίοι προσφέρουν «προαιρετικής παρακολούθησης, δραστηριότητες και δράσεις» (βλέπε παράγραφο 5 του άρθρου 3 του νόμου 4713 ΦΕΚ Α 147/29.7.2020 ), είτε δια ζώσης, είτε εξ αποστάσεως, όπως την προετοιμασία μαθητών/τριών της Β΄ τάξης Λυκείου για το επόμενο σχολικό έτος πριν ή/και μετά την 30η Ιουνίου (βλέπε Λύκειο Ιωαννίνων).

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Σύμφωνα με ενημέρωση που έχουμε από συναδέλφους του Λυκείου των Ιωαννίνων, τα τελευταία πέντε σχολικά έτη πραγματοποιούνται μαθήματα για την προετοιμασία μαθητών/τριών της Β΄ τάξης Λυκείου για το επόμενο σχολικό έτος πριν την 30η Ιουνίου και μέσα στον Ιούλιο, για τα οποία οι εκπαιδευτικοί ουδέποτε έχουν αποζημιωθεί. Το γνωρίζατε;

Επίσης αυτή τη στιγμή τα μαθήματα αυτά δεν γίνονται πια δια ζώσης, όπως μέχρι πριν μια εβδομάδα, αλλά διαδικτυακά. Το γνωρίζατε;

Απάντηση της Επόπτριας: Για το φετινό σχολικό έτος όσοι εκπαιδευτικοί ενεπλάκησαν θα αποζημιωθούν. Δεν γνωρίζω αν συνεχίζονται τα μαθήματα. Τα θέματα που θέσατε θα διερευνηθούν.

  • Να τηρείται απαρέγκλιτα το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Διδακτικό Πρόγραμμα (ΕΩΔΠ) κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, στο πλαίσιο του διευρυμένου ωρολογίου προγράμματος, σε όλες τις σχολικές μονάδες της Φ.Ε. και για όλες τις τάξεις όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία (βλέπε παράγραφο 2 του άρθρου 3 του νόμου 4713 ΦΕΚ Α 147/29.7.2020 ).

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Σύμφωνα με ενημέρωση που έχουμε από συναδέλφους στο Λύκειο των Ιωαννίνων έχει σημειωθεί παραβίαση του ΕΩΔΠ. Ειδικότερα υπάρχουν εκπαιδευτικοί διάφορων ειδικοτήτων που διδάσκουν στο Λύκειο, οι οποίοι εργάστηκαν υπερωριακά το σχολικό έτος 2020-2021 κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου χωρίς τη νόμιμη αποζημίωση και εκπαιδευτικοί για τους οποίους καταστρατηγήθηκε και το 30/ωρο παραμονής τους στο σχολείο. Έχουν υποπέσει στην αντίληψή σας όσα προαναφέρθηκαν;

Απάντηση της Επόπτριας: Δεν έχω λάβει σχετική ενημέρωση.

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Την εποχή που διανύουμε, με τη δαμόκλειο σπάθη της αναιτιολόγητης απόλυσης που επικρέμεται στα κεφάλια όλων των εκπαιδευτικών (βλέπε τον πρόσφατο  νόμο 4713 ΦΕΚ Α 147/29.7.2020), είναι απίθανο να έρθει σε επαφή κάποιος εκπαιδευτικός και να σας ενημερώσει για όσα συμβαίνουν. Πρέπει να εξευρεθεί τρόπος, ώστε να λαμβάνετε ενημέρωση για όσα συμβαίνουν και όχι μόνο από τους Διευθυντές.

Απάντηση της Επόπτριας: Το θέμα θα διερευνηθεί.

  • Να αποσυρθεί η απόφαση συγκρότησης «…«Μόνιμης Επιτροπής Αναφοράς, Διερεύνησης και Αντιμετώπισης Εξαιρετικών Περιστατικών», συγκροτούμενης από εκπαιδευτικούς και γονείς των Σχολείων μας,…». Η λειτουργία μιας τέτοιας επιτροπής θα παρακάμψει τα αρμόδια θεσμοθετημένα πρόσωπα ή/και φορείς εντός και εκτός σχολείου (Διευθυντές και Επόπτρια Σχολείων, Διευθυντές Β/θμιας Εκπαίδευσης, Συντονιστές Σύμβουλοι Υ.ΠΑΙ.Θ., αρμόδιες υπηρεσίες Υ.ΠΑΙ.Θ. κ.ά.) και παράλληλα θα δώσει την εσφαλμένη εντύπωση της αναποτελεσματικότητας των παραπάνω οργάνων.

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Λόγω της σοβαρότητας του θέματος ως θεσμικοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών της Φ.Ε. (Σ.Κ.Φ.Ε.), αιτούμαστε να μεσολαβήσετε ώστε να πραγματοποιηθεί άμεσα συνάντηση με τον Πρόεδρο και τα μέλη του Δ.Σ. της Φ.Ε. προκειμένου να συζητηθεί η αναγκαιότητα σύστασης, ο σκοπός και οι αρμοδιότητες της επιτροπής, καθώς και η ιδιότητα και τα κριτήρια επιλογής των μελών της. Οι προβληματισμοί μας έχουν διατυπωθεί και στο υπ΄ αριθμ. πρωτ. 473/06-07-2021 έγγραφό μας, το οποίο παραμένει αναπάντητο, όπως και η πλειονότητα των εγγράφων μας. Αναμένουμε άμεση απάντηση.

Απάντηση της Επόπτριας: Θα μεταφέρω τους προβληματισμούς και το αίτημά σας.

  • Να μας ενημερώσετε για την πορεία της υπόθεσης της επίθεσης «κυβερνοπειρατείας» που δέχθηκε η Φ.Ε. στις 13-03-2021 (βλέπε το υπ΄ αριθμ. πρωτ. 450/26-03-2021 έγγραφό μας).

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Το θέμα είναι σοβαρό, αφορά τους εκπαιδευτικούς, αλλά και όλους όσους με οποιονδήποτε τρόπο εμπέκονται στην Φ.Ε. Η απάντηση που λάβαμε από τον κ. Β. Χρυσανθακόπουλο στο παραπάνω έγγραφο ήταν γενικόλογη και ελλιπής (βλέπε το υπ΄ αριθμ. πρωτ. Φ.Ε. Δ 2242/28-05-2021 απαντητικό έγγραφο). Σε συνδυασμό με την εξίσου γενικόλογη και ελλιπή ενημέρωση, που έχουμε λάβει από την εφαρμογή του GDPR μέχρι σήμερα για τη διαχείριση από τη Φ.Ε. των προσωπικών δεδομένων μας αναφορικά με το GDPR (βλέπε Α16), ανακύπτει σοβαρότατο θέμα και υπάρχουν αναπάντητα σοβαρά ερωτήματα που αφορούν:

  • Στον τύπο του Ransomware (κακόβουλου λογισμικού) που χρησιμοποιήθηκε στην εν λόγω «κυβερνοπειρατεία» και κατά συνέπεια στο είδος των ευαίσθητων δεδομένων που διέρρευσαν (της Φ.Ε., εκπαιδευτικών κ.ά.).
  • Στον τρόπο, με τον οποίο πραγματοποιήθηκε η «κυβερνοεπίθεση» (ποια αστοχία λογισμικού εκμεταλλεύτηκαν οι επιτιθέμενοι);

Επίσης, θα θέλαμε να μας ενημερώσετε για την εξέλιξη που υπήρξε μετά τη γνωστοποίηση του θέματος από τη Φ.Ε. στην Αρχή Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και στη Δ/νση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Απάντηση της Επόπτριας: Δεν γνωρίζω. Σας παραπέμπω στους αρμόδιους της Φ.Ε. για το θέμα.

  • Σε περίπτωση αναστολής λειτουργίας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων λόγω COVID-19, λαμβάνοντας υπόψη ιατρικά και παιδαγωγικά κριτήρια, αλλά και την αρνητική εμπειρία που έχει συσσωρευτεί, να προβείτε σε μείωση του 8ωρου προγράμματος σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας, αλλά και της διάρκειας της διδακτικής  ώρας (βλέπε το υπ΄ αριθμ. πρωτ. 364/02-10-2020 έγγραφό μας). Στην περίπτωση αυτή να υπάρχει κατάλληλη ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων κατά την εγγραφή των μαθητών/τριών στην πλατφόρμα https://portal.arsakeio.gr.

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Προτείνουμε σε περίπτωση εκ νέου εφαρμογής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης α) την αύξηση του χρόνου των διαλειμμάτων μετά από κάθε διδακτική ώρα και β) τη μείωση των ωρών του ΩΠ σε καθημερινή πενθήμερη βάση, καθώς και την εκ των προτέρων ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων μέσω της πλατφόρμας (portal) του Αρσακείου.

Απάντηση της Επόπτριας: Το θέμα της αύξησης του χρόνου των διαλειμμάτων θα εξετασθεί, αλλά δεν μπορεί να ζητηθεί από τους γονείς και κηδεμόνες να συμφωνήσουν εκ των προτέρων στην πλατφόρμα (portal) του Αρσακείου για μείωση ωρών του ΩΠ. Τίθεται θέμα σχετικά με τα δίδακτρα.

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Πρέπει να λάβετε υπόψη σας ότι τίθενται και θέματα παιδαγωγικής και ιατρικής φύσεως (βλέπε Α17).

  • Σε περίπτωση αναστολής λειτουργίας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων λόγω COVID-19, να τηρηθούν οι κείμενες εκπαιδευτικές διατάξεις αναφορικά με τις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, ώστε να διεξάγονται εντός ωραρίου εργασίας των εκπαιδευτικών και ωρών λειτουργίας των Σχολικών Μονάδων. Επίσης να διαφυλαχθεί από μέρους σας το δικαίωμα των εκπαιδευτικών αυτοδιαχείρισης του ελεύθερου χρόνου τους, αλλά και της ψηφιακής αποσύνδεσής τους από την εργασία τους μετά το πέρας του ωραρίου τους το υπ΄ αριθμ. πρωτ. 431/22-02-2021 έγγραφό μας).

Απάντηση της Επόπτριας: Εξομαλύνθηκε η κατάσταση που διαμορφώθηκε λόγω εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Σύμφωνα με ενημέρωση που έχουμε λάβει από συναδέλφους, ως επί το πλείστον των Σχολείων της περιφέρειας, η κατάσταση δεν εξομαλύνθηκε. Πολλοί Σύλλογοι Διδασκόντων κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης συνεδρίαζαν μετά το πέρας του ωραρίου λειτουργίας του Σχολείου τους και πολλές φορές μέσα στο Σαββατοκύριακο. Επίσης υπήρχαν περιπτώσεις που αυτό συνεχίστηκε κατά το διάστημα της επαναλειτουργίας των Σχολείων με δια ζώσης εκπαίδευση. 

Απάντηση της Επόπτριας: Θα διερευνηθεί το θέμα.

  • Σε περίπτωση αναστολής λειτουργίας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων λόγω COVID-19, να ληφθεί υπόψη η από 27-10-2020 κατατεθειμένη πρόταση του Δ.Σ. του Σ.Κ.Φ.Ε. δημιουργίας σύγχρονου αυτόματου τηλεφωνικού κέντρου, ώστε οι εκπαιδευτικοί να πάψουν να επιβαρύνονται, αναλαμβάνοντας και το ρόλο του τηλεφωνητή, ο οποίος δεν συνάδει με την ιδιότητά τους και συνδράμει στη γενικευμένη αίσθηση απαξίωσης (βλέπε τα υπ΄ αριθμ. πρωτ. 392/30-10-2020, 400/19-11-2020 και 403/20-11-2020  έγγραφά μας).

Απάντηση της Επόπτριας: Η τηλεφωνική επικοινωνία με τους γονείς κατά την περίοδο αναστολής λειτουργίας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ήταν επιτυχής.

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Επιμένουμε στη δημιουργία σύγχρονου αυτόματου τηλεφωνικού κέντρου και στη μεταβίβαση του ρόλου του τηλεφωνητή στους ίδιους τους γονείς.

Σχόλια εκπροσώπων: Η Επόπτρια δεν αναφέρθηκε καθόλου στην πρόταση για δημιουργία σύγχρονου αυτόματου τηλεφωνικού κέντρου.

  • Όταν επανέλθει η κανονικότητα στην καθημερινότητά μας να καταργηθούν οι τηλεφωνικές συναντήσεις με τους γονείς και κηδεμόνες και να επανέλθει η δια ζώσης επικοινωνία, με παράλληλη διατήρηση της διαδικασίας των έξι ραντεβού ανά διδακτική ώρα.

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Προτείνουμε να διατηρηθεί το καθεστώς της δήλωσης ενδιαφέροντος των γονέων στη σχετική πλατφόρμα (portal) πεντάλεπτων συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς για ενημέρωσή τους σε θέματα προόδου και για τη δια ζώσης επικοινωνία.

Απάντηση της Επόπτριας: Η πρόταση είναι ενδιαφέρουσα και θα εξεταστεί.

  • Σε σχολικές μονάδες της Φ.Ε. που φοιτούν περισσότεροι από 270 μαθητές, να ορισθεί 2ος υποδιευθυντής, προκειμένου να επιτευχθεί η εύρυθμη λειτουργία τους και η καλύτερη διοικητική διαχείριση του φόρτου που προκύπτει από την αύξηση των μαθητών και την πίεση των Ω.Π. Ας σημειωθεί ότι αυτό εφαρμόζεται ήδη σε σχολικές μονάδες του Ψυχικού από το σχολικό έτος 2018-2019.

Απάντηση της Επόπτριας: Θα εξετασθεί το θέμα παρόλο που δεν προβλέπεται πλέον από κάποια νομική διάταξη.

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Η αναγκαιότητα που επέβαλε τον ορισμό και 2ου υποδιευθυντή σε σχολεία του Ψυχικού παραμένει η ίδια για όλα τα Σχολεία της Φ.Ε. στα οποία φοιτούν περισσότεροι από 270 μαθητές.

  • Να ενταθεί η προσπάθεια κοινωνικής προβολής των δράσεων[2] που υλοποιούνται στα Σχολεία της Φ.Ε. από εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες, οι οποίες τα διαφοροποιούν από την πλειονότητα των άλλων σχολείων (Δημόσιων και Ιδιωτικών). Με αυτόν τον τρόπο τα Σχολεία μας θα αποτελέσουν αδιαμφισβήτητο σημείο αναφοράς στο χώρο της Εκπαίδευσης και κυρίαρχη επιλογή των γονέων για την πολύπλευρη μόρφωση των παιδιών τους.

Απάντηση της Επόπτριας: Προς αυτή την κατεύθυνση έχει στραφεί η Φ.Ε. Πραγματοποιούνται πολλές δράσεις και γίνεται προσπάθεια όσο το δυνατό μεγαλύτερης προβολής στην κοινωνία.

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Η προσπάθεια πρέπει να ενταθεί και να στραφεί στα κοινωνικά δίκτυα, αλλά με προσοχή. Είναι κρίμα να υλοποιούνται τόσες πολλές δράσεις και να μην γίνονται ευρύτερα γνωστές στην κοινωνία.

Επίσης, συζητήθηκαν τα παρακάτω θέματα:

  • Πλήρωση θέσεων ευθύνης και ειδικότητες

Τοποθέτηση των εκπροσώπων:  Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ότι, όλο και περισσότεροι Φιλόλογοι τοποθετούνται σε θέσεις ευθύνης στα Σχολεία της Φ.Ε. Αυτό δείχνει μια τάση και επηρεάζει, εκτός των άλλων, τον αριθμό των ωρών ανάθεσης των μαθημάτων των ειδικοτήτων που εμπλέκονται. Μετά τις πρόσφατες αποφάσεις που πάρθηκαν στην τελευταία συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Φ.Ε. η κατάσταση έχει διαμορφωθεί ως εξής:

Ειδικότητες Φιλόλογοι Φυσικών Επιστημών Μαθηματικοί Θεολόγοι Φυσικής Αγωγής Πληροφορικής Σύνολο
Θέσεις Διευθυντών της Φ.Ε. 9 4 1 1 15
Θέσεις Υποδιευθυντών της Φ.Ε. 5 1 3 1 1 1 12
Σύνολο 14 5 4 2 1 1 27

  Όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα είναι σαφής η διαφορά και η τάση. Υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος για τον οποίο συμβαίνει αυτό;

Απάντηση της Επόπτριας: Δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος. Στις θέσεις ευθύνης τοποθετούνται εκπαιδευτικοί με προσόντα.

Τοποθέτηση των εκπροσώπων:  Υπάρχουν εκπαιδευτικοί και άλλων ειδικοτήτων, οι οποίοι έχουν τα απαραίτητα προσόντα για την τοποθέτησή τους σε θέσεις ευθύνης. Αιτούμαστε  στο μέλλον να ληφθούν μέτρα ώστε να αποκατασταθεί η ισορροπία.

  • Κοινωνική Δικτύωση και εκπαιδευτικοί Φ.Ε.

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Θα θέλαμε να μας ενημερώσετε αν η Φ.Ε. θεωρεί ως ένα από τα κριτήρια που λαμβάνει υπόψη της σε προσλήψεις, καταγγελίες σύμβασης ή ανανέωση συμβάσεων εκπαιδευτικών, το προφίλ τους στα κοινωνικά δίκτυα (Facebook, Instagram κ.ά.) και ειδικότερα οι τοποθετήσεις τους αναφορικά σε πολιτικά, θρησκευτικά, σεξουαλικά και άλλα θέματα. Αν ναι, υπάρχουν συγκεκριμένοι υπάλληλοι στο κτήριο της Διοίκησης που έχουν αναλάβει αυτή την αρμοδιότητα και ποιοι είναι αυτοί;

Απάντηση της Επόπτριας: Δεν έχει τεθεί ποτέ ως κριτήριο η συμπεριφορά των εκπαιδευτικών στα κοινωνικά δίκτυα. Δεν έχει ανατεθεί σε κάποιον η διερεύνηση της συμπεριφοράς των εκπαιδευτικών στα κοινωνικά δίκτυα.

Επιπλέον συζητήθηκαν τα παρακάτω παλαιότερα αιτήματά μας:

  • Τήρηση των διατάξεων της εκπαιδευτικής νομοθεσίας αναφορικά με τις αναθέσεις μαθημάτων (πρώτη, δεύτερη ανάθεση κ.ο.κ., αρχαιότητα κ.ά.), την πλήρωση του διδακτικού ωραρίου, τις ώρες παραμονής των εκπαιδευτικών στο Σχολείο τους[3], τις αποζημιώσεις εκπαιδευτικών που απασχολούνται υπερωριακά κ.λπ.

Απάντηση της Επόπτριας: Η πλήρωση των διδακτικών ωραρίων γίνεται με τρόπο που να εξυπηρετεί την καλύτερη λειτουργία των Σχολείων, λαμβάνοντας υπόψη και τις ώρες παραμονής των εκπαιδευτικών. Αποζημιώθηκαν οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων για υπερωρίες που έγιναν από τον Δεκέμβριο 2020 έως σήμερα.

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Αναρωτιόμαστε αν έχουν αποζημιωθεί όλες οι υπερωρίες π.χ. εκπαιδευτικών Ξένων Γλωσσών αναφορικά με τα διπλώματα κ.ά.

Απάντηση της Επόπτριας: Έχουν αποζημιωθεί όλοι.

  • Εκπόνηση Ωρολογίων Προγραμμάτων (Ω.Π.) του διευρυμένου ωρολογίου προγράμματος των Σχολείων της Φ.Ε. με παιδαγωγικά κριτήρια.

Απάντηση της Επόπτριας: Η εντολή που δίνω είναι προς αυτή την κατεύθυνση.

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Θα πρέπει να υπάρχει ισότιμη μεταχείριση μαθημάτων στα ΩΠ. Υπάρχουν περιπτώσεις που αυτό δεν συμβαίνει. Παρατηρείται συγκέντρωση μαθημάτων β και γ ομάδας μετά την 4η διδακτική ώρα, τοποθέτηση μονόωρων μαθημάτων κατά βάση την 7η και την 8η ώρα και δη της Παρασκευής, καθώς και τοποθέτηση δίωρων μαθημάτων αποκλειστικά την 8η ώρα. Αυτή η τακτική, δημιουργεί στους/τις μαθητές/τριες την εντύπωση μαθημάτων και εκπαιδευτικών δύο ταχυτήτων, κατηγοριοποιώντας τα μαθήματα σε δύσκολα και εύκολα, σε χρήσιμα και μη.

Απάντηση της Επόπτριας: Η εκπόνηση των ΩΠ είναι δύσκολη και γίνεται προσπάθεια για το καλύτερο.

Σχόλια των εκπροσώπων: Η Επόπτρια, κατά τη συζήτηση:

  • Δεν αναφέρθηκε στα παιδαγωγικά κριτήρια κατάρτισης των Ω.Π.
  • Υποστήριξε την πολυδιάσπαση ως πρακτικά αναγκαία.
  • Παρά τις επισημάνσεις μας, δήλωσε ότι, και τα μονόωρα μαθήματα μπορούν να τοποθετούνται και σε αυτές τις ώρες.
  • Ταυτόχρονη εκπόνηση και ολοκλήρωση των ΕΩΠΔ της Α/θμιας και Β/θμιας.

Απάντηση της Επόπτριας: Δεν μπορεί να γίνει γιατί τα παιδιά του Δημοτικού πρέπει να παίρνουν από την πρώτη ημέρα το μόνιμο ωρολόγιο πρόγραμμα.

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Δημιουργείται μεγάλο πρόβλημα στην ολοκλήρωση των ΕΩΠΔ της Β/θμιας λόγω των κοινών εκπαιδευτικών που είναι κλειδωμένοι στα ΕΩΠΔ της Α/θμιας. Η ταυτόχρονη ολοκλήρωση των ΕΩΠΔ Α/θμιας και Β/θμιας δίνει τη δυνατότητα εκπόνησης καλύτερων προγραμμάτων (συνολικά για το κάθε σχολείο και τους εκπαιδευτικούς του) και ως προς τα παιδαγωγικά κριτήρια. Κατά την εκτίμησή μας δεν θα υπήρχε πρόβλημα εάν οι γονείς της Α/θμιας γνώριζαν εκ των προτέρων ότι ξεκινώντας τα μαθήματα θα πάρουν ένα προσωρινό πρόγραμμα και ένα τελικό περίπου ένα μήνα αργότερα, όπως ακριβώς συμβαίνει στην Β/θμια.

  • Στην ενίσχυση της συλλογικής διοίκησης των Σχολείων της Φ.Ε., δια μέσου των Συλλόγων Διδασκόντων (Σ.Δ.).

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Σύμφωνα με ενημέρωση που έχουμε από συναδέλφους δεν λαμβάνονται πάντα οι αποφάσεις από το κυρίαρχο όργανο διοίκησης της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων, αλλά πολλές φορές ανακοινώνονται ειλημμένες αποφάσεις από Διευθυντές/ντριες, τις οποίες οι εκπαιδευτικοί καλούνται να υλοποιούν αναντίρρητα.

Απάντηση της Επόπτριας: Οι αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται από τον Σύλλογο Διδασκόντων.

  • Διαφάνεια διαχείρισης των Σχολικών Ταμείων.

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Πρέπει να υπάρχει διαφάνεια, να ενημερώνονται όλοι οι εκπαιδευτικοί στην πρώτη συνεδρίαση του Σ.Δ. κάθε σχολικού έτους για το ύψος του ποσού που τίθεται στη διάθεση κάθε Διευθυντή/ντριας για την αντιμετώπιση λειτουργικών και άλλων αναγκών των σχολικών μονάδων. Επίσης, στην τελευταία συνεδρίαση να κατατίθεται γραπτώς οικονομικός απολογισμός της διαχείρισης του σχολικού ταμείου από την/τον Διευθύντρια/ντή του σχολείου, βάσει συνοπτικού πίνακα απολογισμού, μαζί με τα σχετικά δικαιολογητικά, όπου θα αναφέρεται και το ύψος του υπόλοιπου ποσού.

Απάντηση της Επόπτριας: Συμφωνώ, θα διερευνηθεί το θέμα.

  • Πολυδιάσπαση αναθέσεων και επιπτώσεις της.

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Πάγια θέση μας είναι ότι, η αστάθεια του εκπαιδευτικού προσωπικού δεν βοηθά στη διαμόρφωση και διατήρηση σταθερότητας στη σχολική μονάδα. Δεν διασφαλίζει τη συνέχεια και τη συνέπεια του διδακτικού έργου και δεν συμβάλει στη δέσμευση για την πραγματοποίηση κοινά αποδεκτών στόχων. Οι συχνές μετακινήσεις των εκπαιδευτικών μειώνουν τη συνοχή του εκπαιδευτικού δυναμικού και την αποτελεσματικότητα του σχολείου και επηρεάζουν αρνητικά το ηθικό του προσωπικού και την επίδοση των μαθητών[4].

Απάντηση της Επόπτριας: Το έχουμε ξανασυζητήσει. Δημιουργεί δυσκολίες στην εκπόνηση των ΕΩΠΔ, αλλά γίνεται για πρακτικούς λόγους.

  • Επιλογή στελεχών που ασκούν διοίκηση στα Σχολεία της Φ.Ε. και στην εναλλαγή προσώπων (rotation) στις αντίστοιχες θέσεις.

            και

  • Κώδικας συμπεριφοράς των Διευθυντών/ντριών των Σχολείων της Φ.Ε. προς τους εκπαιδευτικούς.

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Σύμφωνα με όσα είχατε αναφέρει στην περσινή αντίστοιχη με την σημερινή συνάντηση α) οι αλλαγές προσώπων σε θέσεις ευθύνης έγιναν στη λογική της εναλλαγής προσώπων (rotation) και β) δεν μπορούσαν να είναι σαρωτικές αλλά θα γίνουν σταδιακά σε βάθος χρόνου, ώστε να δοθεί η ευκαιρία και σε άλλους εκπαιδευτικούς να αναδείξουν τις δυνατότητές τους. Για ποιο λόγο δεν έγινε φέτος εναλλαγή προσώπων (rotation);

Απάντηση της Επόπτριας: Δεν έγινε φέτος. Αυτές οι αποφάσεις δεν εξαρτώνται από εμένα.

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Η εναλλαγή προσώπων (rotation) είναι απαραίτητη, δεδομένου ότι οι θέσεις αυτές δεν είναι μόνιμες ή προσωποπαγείς. Δεν έχει γίνει αποσαφηνιστεί από πλευράς σας αν υπάρχουν συγκεκριμένα, σαφή, διαφανή κριτήρια επιλογής προσώπων σε θέσεις ευθύνης. Το rotation έπρεπε να εφαρμοστεί. Υπάρχουν Διευθυντές/ντριες που βρίσκονται στις θέσεις αυτές επί πολλά έτη και δεν αντιλαμβάνονται τις δύσκολες συνθήκες εργασίας που έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια. Αντίθετα απαιτούν όλο και περισσότερα από τους εκπαιδευτικούς τους και πολλές φορές τους συμπεριφέρονται με απαξιωτικό τρόπο. Μήπως αν βρεθούν και πάλι στη θέση του απλού εκπαιδευτικού θα αντιληφθούν καλύτερα τις ισχύουσες συνθήκες και θα αναθεωρήσουν συμπεριφορές; Δεν θα έπρεπε όλοι ανεξαιρέτως οι Διευθυντές/ντριες να παρακολουθήσουν επιμορφωτικά σεμινάρια αναφορικά με τη διοίκηση σχολικής μονάδας, που απαιτεί σωστή αντιμετώπιση εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων;

Απάντηση της Επόπτριας: Όταν διοικεί κάποιος 30-35 συναδέλφους πρέπει με αποφασιστικό και ανθρώπινο τρόπο να περάσει πράγματα που πρέπει να γίνουν για το καλό των παιδιών. Άλλη είναι η θέση του καθηγητή και άλλη του Διευθυντή. Ο Διευθυντής από τη θέση του ασχολείται με θέματα που σχετίζονται με εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς. Συμφωνώ με την πρόταση για επιμόρφωση μέσω σεμιναρίων που αφορούν στη διοίκηση. Οι Διευθυντές κάνουν μάθημα και μάλιστα η άποψή μου είναι ότι πρέπει να αναλαμβάνουν μαθήματα αιχμής.

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Επιμένουμε ότι υπάρχουν θέματα συμπεριφοράς και είναι απαραίτητη η εναλλαγή προσώπων. Θεωρούμε ότι για να αντιληφθεί ένας Διευθυντής τη σημερινή πραγματικότητα δεν αρκεί μόνο να διδάσκει λίγες ώρες.

  • Εξορθολογισμός της συμμετοχής εκπαιδευτικών και μαθητών σε επιπλέον δράσεις, όπως εκδηλώσεις, συνέδρια, ημερίδες κ.ά.

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Ισχύουν οι θέσεις και οι τοποθετήσεις μας, όπως έχουν διατυπωθεί στις προηγούμενες συναντήσεις και παρακαλούμε να ληφθούν υπόψη.

Απάντηση της Επόπτριας: Πάντα γίνεται προσπάθεια για το καλύτερο.

  • Αποζημίωση εκπαιδευτικών των Σχολείων της Φ.Ε., βάσει της κείμενης νομοθεσίας, οι οποίοι μετά την 30η Ιουνίου προσφέρουν υπηρεσίες είτε δια ζώσης, είτε εξ αποστάσεως σε μαθητές/τριες, όπως τη συμπλήρωση και υποβολή των Μηχανογραφικών τους δελτίων.

Σχόλιο των εκπροσώπων: Το αίτημα αυτό αναφέρθηκε προφορικά, κατατέθηκε γραπτά ως αυτονόητο και δεν συζητήθηκε περαιτέρω.

  • Ελάφρυνση του χρόνου εργασίας των μαθητών στο σπίτι.

Σχόλιο των εκπροσώπων: Το αίτημα αυτό αναφέρθηκε προφορικά, κατατέθηκε γραπτά ως αυτονόητο και δεν συζητήθηκε περαιτέρω, δεδομένου ότι έχει συζητηθεί διεξοδικά στο παρελθόν.

  • Τρόπος αντιμετώπισης και διαχείρισης της παρέκκλισης από την προσήκουσα διαγωγή και από το κανονιστικό πλαίσιο οργάνωσης σχολικής ζωής μαθητών και μαθητριών των Σχολείων της Φ.Ε.

Απάντηση της Επόπτριας: Κάθε Σύλλογος Διδασκόντων έχει την αυτονομία του, αποφασίζει και αντιμετωπίζει τα θέματα που προκύπτουν κατά περίπτωση.

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Αυτό είναι αυτονόητο. Πολλές φορές όμως κάποιοι/ποιες Διευθυντές/ντριες δεν ενημερώνουν καν τους εκπαιδευτικούς του σχολείου τους και κατά συνέπεια ανάλογα θέματα δεν αντιμετωπίζονται συλλογικά με αυτονόητες συνέπειες στη συμπεριφορά των μαθητών/τριών.

  • Κοινή[5] αποτίμηση της εφαρμογής του διευρυμένου πενθήμερου Ω.Π. στα Σχολεία της Φ.Ε.

Απάντηση της Επόπτριας: Η εφαρμογή του 8ωρου είναι αδιαπραγμάτευτη.

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Επισημαίνουμε ότι είναι σημαντικό να υπάρξει διάλογος για το θέμα του διευρυμένου πενθήμερου Ω.Π., μεταξύ της Διοίκησης της Φ.Ε., των εκπροσώπων των Συλλόγων των εκπαιδευτικών και των εκπροσώπων της Ομοσπονδίας Γονέων και γενικότερα των εκπροσώπων των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων. Η πραγματοποίηση του διαλόγου αυτού είχε συμφωνηθεί στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της Φ.Ε. της 11ης Ιουλίου 2014. Αντικείμενο συζήτησης θα είναι η αποτίμηση της πολυετούς εφαρμογής του διευρυμένου πενθήμερου Ω.Π. στα Σχολεία της Φ.Ε. (κατά περίπτωση), ώστε να ληφθούν αποφάσεις για τυχόν βελτιωτικά μέτρα.

Σχόλιο των εκπροσώπων: Η Επόπτρια δεν τοποθετήθηκε ούτε για την αναγκαιότητα, ούτε για την τήρηση της δέσμευσης περί αποτίμησης της εφαρμογής του διευρυμένου πενθήμερου Ω.Π.

  • Εφαρμογή διετούς IB Diploma Programme στα Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας.

Σχόλιο των εκπροσώπων: Το πάγιο αυτό αίτημα αναφέρθηκε προφορικά, κατατέθηκε γραπτά και δεν συζητήθηκε περαιτέρω.

  • Βελτίωση των Δημοσίων Σχέσεων, αλλά και διερεύνηση αρνητικών περιστατικών, αναφορικά με γονείς που ενδιαφέρονται να εγγράψουν τα παιδιά τους ή που τα παιδιά τους ήδη φοιτούν στα Σχολεία μας.

Απάντηση της Επόπτριας: Αναφορικά με τη συμπεριφορά εργαζομένων στην Εποπτεία δεν έχουν παρατηρηθεί τέτοια περιστατικά.

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Αυτό δεν αναιρεί την ύπαρξη τέτοιου είδους περιστατικών. Αναφέρθηκε συγκεκριμένο παράδειγμα συμπεριφοράς που απέτρεψε γονείς να εγγράψουν τα παιδιά τους στα Σχολεία μας και επισημάνθηκε ότι σε περίπτωση που ζητηθούν, μπορούν να δοθούν στοιχεία και άλλων ανάλογων περιστατικών.

Απάντηση της Επόπτριας: Θα διερευνηθεί το θέμα.

  • Ενημέρωση των εκπαιδευτικών για την διαχείριση των προσωπικών δεδομένων μας, σε συνδυασμό με την εφαρμογή του GDPR.

Σχόλιο των εκπροσώπων: Το πάγιο αυτό αίτημα αναφέρθηκε προφορικά και κατατέθηκε γραπτά σε συνδυασμό με το περιστατικό της «κυβερνοπειρατείας» (βλέπε Β4) και δεν συζητήθηκε περαιτέρω.

Απάντηση της Επόπτριας: Η Επόπτρια μας παρέπεμψε στους αρμόδιους της Φ.Ε. για το θέμα.

  • Διαχείριση θεμάτων αναφορικά με τον COVID-19 στη δια ζώσης και στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Απάντηση της Επόπτριας: Έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα αναφορικά με αυτά τα θέματα.

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Έχει ληφθεί υπόψη μέρος των αιτημάτων μας, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν θέματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν (βλέπε τα υπ΄αριθμ. 321/31-08-2020 και 305/15-07-2020 έγγραφά μας), όπως:

  • Καθορισμός ανώτατου ορίου μαθητών σε σχολικά λεωφορεία (στη δια ζώσης εκπαίδευση).
  • Καθορισμός ανώτατου ορίου μαθητών ανά αίθουσα και κάλυψη, σε αυτή την περίπτωση, αναγκών επιπλέον εκπαιδευτικού προσωπικού (στη δια ζώσης εκπαίδευση).
  • Αύξηση του χρόνου των διαλειμμάτων μετά από κάθε διδακτική ώρα (στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση).
  • Μέριμνα από την πλευρά της Φ.Ε. επιδόματος στους εκπαιδευτικούς της για την απόκτηση κατάλληλου εξοπλισμού για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
  • Διασφάλιση της προστασίας των προσωπικών δεδομένων των εκπαιδευτικών και των μαθητών αναφορικά με την εξ αποστάσεως διδασκαλία.
  • Τήρηση του κλασικού πενθήμερου πρωινού εργασιακού μας ωραρίου και όχι επέκτασή του σε επταήμερο ολοήμερο με δυσάρεστες συνέπειες στην προσωπική και οικογενειακή μας ζωή και την πνευματική υγεία μας (κατά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση).
  • Οριοθέτηση του τρόπου και του χρόνου αναφορικά με την επικοινωνία μας με τους μαθητές/τριες μέσω των εταιρικών διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του e-arsakeio (δια ζώσης και εξ αποστάσεως εκπαίδευση).
  • Εφαρμογή μέτρου για τους μαθητές/τριες, όσο και για τους εκπαιδευτικούς, αναφορικά ως προς τον συνολικό χρόνο χρήσης ηλεκτρονικών συσκευών σε καθημερινή βάση (εξ αποστάσεως εκπαίδευση).
  • Εξεύρεση λύσης της αντιμετώπισης των δυσμενών συνεπειών του ΦΕΚ Αρ. Φύλλου 2338/15-06-2020, βάσει του οποίου στο ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων του Λυκείου καταργούνται μαθήματα όπως Καλλιτεχνικά και σχεδόν το σύνολο των μαθημάτων των Κοινωνικών Επιστημών (βλέπε τα υπ΄ αριθμ. 310/21-07-2020 και 472/22-06-2021 έγγραφά μας). Η λύση αυτή θα πρέπει να περιλαμβάνει τις εξής παραμέτρους:
  • Διδασκαλία μαθημάτων που δεν περιλαμβάνονται πλέον στο Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Διδακτικό Πρόγραμμα (ΕΩΔΠ).
  • Διδασκαλία μαθημάτων που είναι εξεταζόμενα στις πανελλήνιες εξετάσεις ως ειδικά μαθήματα για ορισμένες σχολές.
  • Κάλυψη του υποχρεωτικού ωραρίου εκπαιδευτικών που πλήττονται (Καλλιτεχνικών, Κοινωνικών Επιστημών κ.ά.).

Απάντηση της Επόπτριας: Έχουν καλυφθεί πλήρως τα ωράρια των εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών με τις πρώτες και δεύτερες αναθέσεις (Φιλοσοφία και Κ.Π.Α.) και τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

Τοποθέτηση των εκπροσώπων: Η εξέλιξη αυτή είναι ευχάριστη για τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς των συγκεκριμένων ειδικοτήτων.

Σχόλιο των εκπροσώπων: Δεν αναφέρθηκε κάτι σχετικό για τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς των Καλλιτεχνικών αφού το θέμα έχει διευθετηθεί από το προηγούμενο σχολικό έτος.

Τέλος, ζητήσαμε από την Επόπτρια, εκτός των άλλων, να μεταφέρει τα αιτήματά μας στα αρμόδια για την υλοποίησή τους πρόσωπα και να διαμεσολαβήσει ως καθ΄ ύλην αρμόδια για θέματα των εκπαιδευτικών των Σχολείων της Φ.Ε., στον Πρόεδρο και στο Δ.Σ. της Φ.Ε. ώστε να ικανοποιηθούν τα αιτήματα που έχουμε υποβάλει κατ΄ επανάληψη προς τη Διοίκηση της Φ.Ε., όπως:

  • Να ορισθεί συνάντηση του σώματος των αιρετών εκπροσώπων του Συλλόγου Καθηγητών της Φ.Ε. (Δ.Σ.), ή έστω τριμελούς επιτροπής, με τον Πρόεδρο και το Δ.Σ. της Φ.Ε.
  • Να ενισχυθεί, σε μηνιαία βάση, το εισόδημα των εκπαιδευτικών της Φ.Ε.
  • Να αναγνωρισθεί και εμπράκτως με τη χορήγηση επιδόματος, η υπέρβαση των εκπαιδευτικών εν μέσω πανδημίας COVID-19, λόγω των υψηλότερων απαιτήσεων σε ενέργεια, χρόνο[6] και δαπάνη για τον απαραίτητο και κατάλληλο εξοπλισμό[7] σε βάρος της οικονομικής, προσωπικής και οικογενειακής τους κατάστασης, αλλά και της υγείας τους[8].

Συνάδελφοι,

Έντονο προβληματισμό και απογοήτευση στο Δ.Σ. του Σ.Κ.Φ.Ε. προκαλεί το γεγονός ότι σε πολλά θέματα που τέθηκαν προς την Επόπτρια της Φ.Ε. δεν δόθηκαν συγκεκριμένες απαντήσεις, αλλά αόριστες τοποθετήσεις – ότι κάποια θέματα δεν τα γνωρίζει (!) και κάποια άλλα θα διερευνηθούν. Καθώς τα περισσότερα θέματα έχουν τεθεί επανειλημμένως από το Δ.Σ. του Σ.Κ.Φ.Ε. προς την Φ.Ε. θα αναμέναμε υπεύθυνη τοποθέτηση με σαφείς θέσεις, τόσο από την κ. Επόπτρια της Φ.Ε. (αφού πρόκειται για θέματα αρμοδιότητάς της), όσο και από τον Πρόεδρο και το Δ.Σ. της Φ.Ε.

Tο Δ.Σ. του Συλλόγου Καθηγητών Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας

Η Πρόεδρος Αρχοντούλα Σαββιδάκη

Η Αντιπρόεδρος Αικατερίνη Γλέζου

Ο Γ. Γραμματέας Αθανάσιος Κάμτσιος

Η Ειδ. Γραμματέας Ζηνοβία Κωτσοπούλου

Η Ταμίας Μαρία Λαγουρού

Το μέλος Αδαμαντία Ξηρίδου

Το μέλος Παναγιώτης Χαλκιαδάκης


[1] Τα θέματα δεν συζητήθηκαν κατ΄ ανάγκη με αυτή τη σειρά.

[2] Εκπαιδευτικά και Επιμορφωτικά προγράμματα, Συνέδρια, Μαθητικά Συνέδρια, Ημερίδες, Πολιτιστικές και Αθλητικές Εκδηλώσεις, Αγώνες Λόγου και Τέχνης, Ρητορικοί και Αθλητικοί Αγώνες κ.ά.

[3] Δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν τις τριάντα διδακτικές ώρες (30) εβδομαδιαίως, για εκπαιδευτικούς με πλήρες ωράριο, και ανάλογο κλάσμα επί των τριάντα (30), εάν ο εκπαιδευτικός έχει μειωμένο ωράριο.

[4] Θεοφιλίδης, Φ. (1994). Ορθολογιστική Οργάνωση και Διοίκηση Σχολείων. Λευκωσία: Ιδίου.

[5] Μεταξύ Διοίκησης της Φ.Ε., εκπροσώπων των Συλλόγων των εκπαιδευτικών και εκπροσώπων της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων.

[6] Προετοιμασία, συντονισμός και διεξαγωγή των τηλε-μαθημάτων, την αμφίδρομη επικοινωνία μαθητή-διδάσκοντος κ.ά.

[7] Ηλεκτρονικοί υπολογιστές, εκτυπωτές, σαρωτές, γραφίδες κ.ά.

[8] Βλέπε και το υπ΄ αριθμ. πρωτ. 260/30-04-2020  έγγραφό μας.

Print Friendly, PDF & Email