εγγραφή: δημοσιεύσεις | σχόλια
αναζήτηση
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΟΙΕΛΕ 15/4/21014
24ΩΡΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΣΤΙΣ 14 ΜΑΪΟΥ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΙΣ 21 ΚΑΙ 22 ΜΑΪΟΥ – ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΤΩΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ
Το Δ.Σ. της ΟΙΕΛΕ συνεδρίασε την Τρίτη, 15/04/2014 εκτάκτως προκειμένου να προγραμματίσει τη δράση της Ομοσπονδίας για το επόμενο διάστημα και ομόφωνα αποφάσισε να ζητήσει από τον Υπουργό Παιδείας την κατάργηση της ρύθμισης για την ιδιωτική εκπαίδευση που περιλαμβάνεται στο ψηφισθέν πολυνομοσχέδιο, επειδή καταστρατηγούνται πλήρως τα εργασιακά δικαιώματα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και τα ιδιωτικά σχολεία μετατρέπονται σε πρατήρια τίτλων και επειδή παραβιάζονται:
- Το Σύνταγμα, καθώς καταργείται επί της ουσίας ειδικός εφαρμοστικός του νόμος και επιβάλλονται όροι αγοράς σε δημόσιο αγαθό
- η λειτουργία της δικαιοσύνης, καθώς εκκρεμεί απόφαση του ΣτΕ για την εγκυρότητα εγκυκλίου του Υ.ΠΑΙ.Θ. με το ίδιο ακριβώς περιεχόμενο, και
- ο κοινωνικός διάλογος, καθώς η ρύθμιση κατατέθηκε αιφνιδιαστικά, χωρίς να έχει προηγηθεί καμιά διαβούλευση με τους εκπροσώπους των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.
Σε περίπτωση που δεν υπάρξει ανταπόκριση του Υπουργού Παιδείας στα αιτήματα της ΟΙΕΛΕ μέχρι τις 13/5, η Ομοσπονδία θα προχωρήσει στις ακόλουθες δράσεις:
- Κήρυξη 24ωρης πανελλαδικής απεργίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στις 14 Μαΐου. Την ίδια ημέρα θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση σε κεντρικό θέατρο της Αθήνας, όπου θα παρουσιαστεί η πρόταση της ΟΙΕΛΕ που θα περιλαμβάνει τρεις ενότητες, α) την κατά το Σύνταγμα εύρυθμη λειτουργία της ιδιωτικής εκπαίδευσης και τις προϋποθέσεις για την ισοτιμία τίτλων δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, β) τις δραματικές επιπτώσεις της ρύθμισης σε κοινωνία και εκπαίδευση και γ) τις περαιτέρω συνδικαλιστικές και νομικές ενέργειες της ΟΙΕΛΕ για την αποκατάσταση της νομιμότητας. Στη συγκέντρωση θα κληθούν εκπρόσωποι κομμάτων που θα κληθούν να παρουσιάσουν δημόσια τόσο τη θέση τους για τη ρύθμιση του πολυνομοσχεδίου όσο και για την πρόταση της ΟΙΕΛΕ, καθώς και εκπρόσωποι Γονέων και Κηδεμόνων μαθητών δημόσιων (που έχουν έννομο συμφέρον από την καταπάτηση της ισοτιμίας των τίτλων) και ιδιωτικών σχολείων. Στο πλαίσιο της κινητοποίησης αυτής θα πραγματοποιηθούν συνεχείς επισκέψεις κλιμακίων της ΟΙΕΛΕ στα ιδιωτικά σχολεία και θα υπάρξει σειρά live streaming εκπομπών από την ιστοσελίδα της Ομοσπονδίας όπου το νομικό επιτελείο και οι εργατολόγοι που συνεργάζονται μαζί μας θα αναλύσουν νομοθετικά και εργασιακά ζητήματα.
- Στις 21 και 22 Μαΐου θα πραγματοποιηθούν δίωρες στάσεις εργασίας σε Γυμνάσια-Λύκεια πριν από τις συνεδριάσεις των διδασκόντων για τους χαρακτηρισμούς φοίτησης. Στο διάστημα αυτό θα διεξαχθούν Συνελεύσεις των εκπαιδευτικών παρουσία συνδικαλιστών όπου θα τεθούν σε ψήφιση α)η πρόταση της ΟΙΕΛΕ και β) η συμμετοχή των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στις Πανελλαδικές εξετάσεις.
- Στις 28 Μαΐου ο Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ και το νομικό επιτελείο της Ομοσπονδίας θα μεταβούν στις Βρυξέλλες και θα παρουσιάσουν σε προγραμματισμένη συνάντηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση αναλυτικά στοιχεία για την καταστρατήγηση της ισοτιμίας των τίτλων σπουδών και για εκτεταμένες παρανομίες στο σύστημα πιστοποίησης τίτλων και φορέων.
- Άμεση προσφυγή στο ΣτΕ μόλις προκύψει η πρώτη δυσμενής επίπτωση (απόλυση, βλαπτική μεταβολή όρων εργασίας) εφαρμογής της ρύθμισης του πολυνομοσχεδίου. Ταυτόχρονα θα υπάρξει δημόσια καταγγελία κάθε ιδιωτικού σχολείου που θα κάνει χρήση της αντισυνταγματικής αυτής ρύθμισης, ενώ είναι αυτονόητη η πολιτική και νομική στήριξη της ΟΙΕΛΕ στους συναδέλφους που θα θιγούν από την εφαρμογή της.
- Αίτημα για άρση της λειτουργίας όλων των ιδιωτικών σχολείων που δεν διαθέτουν, μετά την 31-12-2013, άδεια λειτουργίας παραβιάζοντας έτσι την εκπαιδευτική, τη φορολογική και την ασφαλιστική νομοθεσία στερώντας δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από τα δημόσια ταμεία.
- Η Ομοσπονδία θα κινηθεί νομικά εναντίων κάθε διοικητικού στελέχους της εκπαίδευσης και κάθε ιδιοκτησίας ιδιωτικού σχολείου που θα παραβιάσουν νόμους όπως ο 682/77, ο 1035/80 και ο 1566/85, ζητώντας την πειθαρχική και ποινική τους δίωξη .
- Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δε θα συμμετάσχουν σε καμία διαδικασία αυτοαξιολόγησης ή αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, αφενός μεν λόγω του αντιεπιστημονικού, αντιπαιδαγωγικού και τιμωρητικού χαρακτήρα των διαδικασιών, αφετέρου δε επειδή οι εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών έχουν πλέον ισοπεδωθεί και η αξιολόγησή τους θα έχει απλώς διακοσμητικό χαρακτήρα.
- Τον Ιούνιο θα πραγματοποιηθούν Συνελεύσεις σε σχολεία και σωματεία σε όλη την Ελλάδα με στόχο να σταθμιστούν οι μέχρι τότε εξελίξεις και να χαραχθεί η μελλοντική πορεία του κλάδου.