Αγαπητοί συνάδελφοι
Στο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε εχθές στη βουλή υπάρχουν διατάξεις μέσω τροπολογιών για τα εξής
Α) Το ωράριο των εκπαιδευτικών αυξάνεται κατά δύο ώρες σε όλους τους εκπαιδευτικούς . Επίσης αυξάνεται το ωράριο για τους διευθυντές και υποδιευθυντές των σχολικών μονάδων.
«13. Οι ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας και διεξαγωγής πρακτικών ασκήσεων από το εκπαιδευτικό προσωπικό της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ορίζονται από 1/9/2013 ως εξής:
α) διευθυντές γυμνασίων, λυκείων και επαγγελματικών σχολών ώρες 10 όταν λειτουργούν με τρία έως πέντε τμήματα τάξεων, ώρες 9 όταν λειτουργούν με έξι έως εννέα τμήματα τάξεων, ώρες 7 όταν λειτουργούν με δέκα έως δώδεκα τμήματα τάξεων και ώρες 5 όταν λειτουργούν με περισσότερα από δώδεκα τμήματα τάξεων. Για την εφαρμογή της διάταξης αυτής δεν υπολογίζεται ως τμήμα εκείνο που έχει αριθμό μαθητών μικρότερο από το μισό του προβλεπόμενου ανώτατου αριθμού.
β) Διευθυντές ΣΕΚ ώρες 10.
γ) Υποδιευθυντές γυμνασίων, λυκείων και επαγγελματικών σχολών και υπεύθυνων τομέων ΣΕΚ ώρες 16.
δ) Υπεύθυνοι εργαστηρίων ώρες 20.
ε) Εκπαιδευτικό προσωπικό όλων των κλάδων της κατηγορίας ΠΕ ώρες 23 αν έχουν έως έξι έτη υπηρεσίας, ώρες 21 αν έχουν από έξι μέχρι δώδεκα έτη υπηρεσίας και ώρες 20 αν έχουν πάνω από δώδεκα έτη υπηρεσίας.
στ) Εκπαιδευτικοί εργαστηρίων του κλάδου ΤΕ01 ώρες 24 εάν έχουν έως επτά έτη υπηρεσίας, ώρες 21 εάν έχουν επτά μέχρι δεκατρία έτη υπηρεσίας και ώρες 20 εάν έχουν πάνω από δεκατρία έτη υπηρεσίας.
ζ) Αρχιτεχνίτες του κλάδου ΔΕ01 ώρες 28.
η) Τεχνίτες του κλάδου ΔΕ01 ώρες 30.».
3. Οι διατάξεις των περιπτώσεων 1 και 2 εφαρμόζονται για τον προσδιορισμό των κενών θέσεων, των λειτουργικών αναγκών και των τυχόν υπεραριθμιών, με σκοπό το διορισμό μόνιμων ή την πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και τις μεταθέσεις, τις μετατάξεις και τις αποσπάσεις μόνιμων εκπαιδευτικών, και για το σχολικό έτος 2013 – 2014.
Β) συγκεκριμένα για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς
4. προβλέπεται ότι οι εκπαιδευτικοί της ιδιωτικής εκπαίδευσης που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους διδακτικό ωράριο, με βάση το προβλεπόμενο ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας, είτε α) να απασχολούνται λιγότερες ώρες από αυτές του υποχρεωτικού τους ωραρίου, με ανάλογη μείωση των αποδοχών τους οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι κατώτερες από τις αποδοχές εκπαιδευτικού με διδακτικό ωράριο δώδεκα (12) ωρών είτε β) να απασχολούνται μέχρι και της συμπληρώσεως του υποχρεωτικού τους ωραρίου σε σχολικές δράσεις όπως είναι η ενισχυτική διδασκαλία, η πρόσθετη διδακτική στήριξη, η ενίσχυση της γλωσσομάθειας, οι αθλητικές, πολιτιστικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες στο σχολείο που υπηρετούν ή σε άλλο σχολείο που ίδιου ιδιοκτήτη που λειτουργεί στην ίδια πόλη.
5. Η ρύθμιση της περίπτωσης 4 ισχύει αποκλειστικά και μόνο στην περίπτωση που η ανάγκη συμπλήρωσης του διδακτικού ωραρίου προκύπτει μετά από την πλήρη κατανομή των διδακτικών ωρών ανά μάθημα στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στο σχολείο.
6. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, μπορεί να ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής των διατάξεων των περιπτώσεων 4
και 5
Διαβάστε τα τμήματα της αιτιολογικής έκθεσης που μας αφορούν.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΥΠΟΠΑΡ. Θ2
Υποπαρ.Θ2 : Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις των έχουν σκοπό την εξασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας τω σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ειδικότερα η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα αντισταθμίσει την μείωση του αριθμού των αναπληρωτών καθηγητών που πρόκειται να προσληφθούν τα επόμενα σχολικά έτη. .Το μέτρο αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση [ν.4093/2012 (Α222) / Έγκριση της επικαιροποίηση του ΜΠΔΣ 2013-2016 / ΠΙΝΑΚΑΣ 4 ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΚΕΛΟΣ ΤΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ / 3. ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΑΡΑΜΒΑΣΕΙΣ / α.α.14] και οδηγεί σε εξοικονόμηση του ποσού 41,2 εκατομμυρίων ευρώ για το 2013 και 61,8 εκατομμυρίων ευρώ για το 2014. Το μέτρο είναι το πλέον κατάλληλο διότι με μικρό κοινωνικό κόστος εξασφαλίζεται η κάλυψη των διδακτικών αναγκών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ειδικά για την ιδιωτική εκπαίδευση προβλέπεται η με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αξιοποίηση του πλεονάζοντος εκπαιδευτικού σε σχολείο ενός ιδιοκτήτη.
Υποπαράγραφος Θ.2. – Ρυθμίσεις για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Με την προτεινόμενη ρύθμιση της περίπτωσης 1 της υποπαραγράφου Θ.2.επιτρέπεται, η κατ’ εξαίρεση λειτουργία, εκτός των επταθέσιων έως και ενδεκαθέσιων δημοτικών σχολείων, και δημοτικών σχολείων δωδεκαθέσιων και άνω όταν τούτο επιβάλλεται για λειτουργικούς και παιδαγωγικούς λόγους όπως είναι, ενδεικτικά, ο μεγάλος αριθμός των μαθητών, οι μικρής χωρητικότητας διατιθέμενοι χώροι διδασκαλίας και οι αποστάσεις μεταξύ των σχολείων.
Με την προτεινόμενη ρύθμιση της περίπτωσης 2 της υποπαραγράφου Θ.2.αυξάνεται το εβδομαδιαίο υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση κατά δύο ώρες.
Με την προτεινόμενη ρύθμιση της περίπτωσης 3 της υποπαραγράφου Θ.2. ορίζεται ότι το αυξημένο κατά δύο ώρες εβδομαδιαίο υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υπολογίζεται από τα οικεία συλλογικά και ατομικά διοικητικά όργανα της εκπαίδευσης και για τον προσδιορισμό των κενών θέσεων, των λειτουρ¬γικών αναγκών και των τυχόν υπεραριθμιών για το σχολικό έτος 2013 – 2014. Με την άμεση εφαρμογή της ρύθμισης επιδιώκεται η εξασφάλιση της λειτουργίας των σχολικών μονάδων για το σχολικό έτος 2013 – 2014 καθότι λόγω της εφαρμογής του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2013 – 2016 θα προσληφθεί μικρός αριθμός αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών.
Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις της περίπτωσης 4 της υποπαραγράφου Θ.2.προβλέπεται ότι οι εκπαιδευτικοί της ιδιωτικής εκπαίδευσης που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους διδακτικό ωράριο, με βάση το προβλεπόμενο ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας, είτε α) να απασχολούνται λιγότερες ώρες από αυτές του υποχρεωτικού τους ωραρίου, με ανάλογη μείωση των αποδοχών τους οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι κατώτερες από τις αποδοχές εκπαιδευτικού με διδακτικό ωράριο δώδεκα (12) ωρών είτε β) να απασχολούνται μέχρι και της συμπληρώσεως του υποχρεωτικού τους ωραρίου σε σχολικές δράσεις όπως είναι η ενισχυτική διδασκαλία, η πρόσθετη διδακτική στήριξη, η ενίσχυση της γλωσσομάθειας, οι αθλητικές, πολιτιστικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες στο σχολείο που υπηρετούν ή σε άλλο σχολείο που ίδιου ιδιοκτήτη που λειτουργεί στην ίδια πόλη.
Με την προτεινόμενη ρύθμιση της περίπτωσης 5 της υποπαραγράφου Θ.2.εξουσιοδοτείται ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού να ρυθμίσει τις λεπτομέρειες για την εφαρμογή των διατάξεων τηςπερίπτωσης 4.
ΠΗΓΗ SITE ΟΙΕΛΕ
ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΤΟΥ ΙΝΕ-ΓΣΕΕ/ΟΙΕΛΕ: ΟΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΜΟΛΙΣ ΓΙΑ ΤΟ 60% ΤΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ! – ΕΝΤΕΙΝΕΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥΣ Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ
Παρασκευή, 26/04/2013
Έρευνα που διεξήγαγε το ΙΝΕ-ΓΣΕΕ/ΟΙΕΛΕ με τίτλο
«Ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός ξανά στο μάτι του κυκλώνα – Το άμισθο εξωδιδακτικό του ωράριο και οι συναφείς δραστηριότητες» σε δείγμα 478 ιδιωτικών εκπαιδευτικών και δημοσιεύεται σήμερα συμπεριλαμβάνει συγκλονιστικά στοιχεία για την υπερεκμετάλλευση της εργασίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία. Σύμφωνα με την έρευνα αυτή
μόλις το 60% περίπου της δουλειάς που προσφέρουν οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί αμείβεται. Το γεγονός αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στο ότι η εκτός υποχρεωτικού προγράμματος εργασία που προσφέρουμε στα σχολεία μας παρέχεται σχεδόν δωρεάν (το 96,90% , σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας)!
Η ΟΙΕΛΕ ανακοίνωσε σήμερα την έρευνα του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ/ΟΙΕΛΕ και εξέδωσε σχετικό Δελτίο Τύπου. Θυμίζουμε ότι τις τελικές της θέσεις για τη ρύθμιση η ΟΙΕΛΕ θα τις λάβει στο αυριανό έκτακτο ΔΣ της.
Δείτε
εδώ την έρευνα του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ/ΟΙΕΛΕ
Δείτε
εδώ το Δελτίο Τύπου