εγγραφή: δημοσιεύσεις | σχόλια

Τα ωρολόγια προγράμματα του Γυμνασίου και Α Λυκείου ( μη οριστικοποιημένα)

Τα ωρολόγια προγράμματα του Γυμνασίου και Α Λυκείου που δόθηκαν για άσκηση στους Περιφερειακούς Διευθυντές
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Αρβανιτόπουλος σε συνάντηση που είχε με τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης ζήτησε , στο πλαίσιο της μελέτης που πραγματοποιείται, να διεξαχθεί    άσκηση επάνω σε  μη οριστικοποιημένα    Ωρολόγια Προγράμματα  του Γυμνασίου και Α  ΓΕΝΙΚΟΥ  και ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ Λυκείου   Α ανάθεσης .
Το επιτελείο του υπουργού παρέδωσε στους Περιφερειακούς Διευθυντές τα μη οριστικοποιημένα  ωρολόγια προγράμματα   και ζητήθηκε να κάνουν διαχείριση προσωπικού με βάσει αυτά τα προγράμματα για να διαπιστωθούν τα κενά και να αποσταλούν οι πίνακες στο υπουργείο μέχρι τη Δευτέρα 5 Αυγούστου.
 Για να δείτε το μη οριστικοποιημένο ωρολόγιο πρόγραμμα με τις αναθέσεις στο Γυμνάσιο που αναμένεται να υπάρξουν αλλαγές   , κάνετε κλικ εδώ.
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ
Τα θετικά σημεία του Ωρολόγιου Προγράμματος του Γυμανσίου που δημοσιεύουμε είναι ότι :
Α. Οι ώρες αυξάνονται από 33 σε 35
Β.Η Φυσική διδάσκεται σε όλες τις τάξεις
Γ. Η Πληροφορική εισάγεται και στιος τρεις τάξεις του Γυμνασίου με δίωρο.

ΤΟ ΜΗ ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ Α ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η Α΄ Τάξη Γενικού Λυκείου αποτελεί τάξη αποκλειστικά γενικής παιδείας, στην οποία εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων τριάντα πέντε (35) συνολικά ωρών εβδομαδιαίως. Ειδικότερα, εφαρμόζεται εκπαιδευτικό πρόγραμμα τριάντα τριών (33) ωρών εβδομαδιαίως, με εννέα (9) μαθήματα, που είναι κοινό για όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικό πρόγραμμα δύο (2) ωρών εβδομαδιαίως που αποτελείται από ένα (1) μάθημα επιλογής το οποίο επιλέγεται μεταξύ τριών μαθημάτων.
Τα μαθήματα του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος και γενικής παιδείας είναι τα εξής :
α) Ελληνική Γλώσσα, εννέα (9) διδακτικών ωρών, με διακριτά διδακτέα αντικείμενα – κλάδους την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και τη Νέα Ελληνική Λογοτεχνία,
β) Μαθηματικά, πέντε (5) ωρών, με διακριτά διδακτέα αντικείμενα – κλάδους την Άλγεβρα και τη Γεωμετρία,
γ) Φυσικές Επιστήμες, έξι (6) ωρών, με διακριτά διδακτέα αντικείμενα – κλάδους τη Φυσική, τη Χημεία και τη Βιολογία,
δ) Θρησκευτικά, δύο (2) ωρών,
ε) Ιστορία, δύο (2) ωρών,
στ) Ξένη Γλώσσα, δύο (2) ωρών, (δεύτερη ξένη γλώσσα Γαλλικά ή Γερμανικά)
ζ) Φυσική Αγωγή, δύο (2) ωρών,
η) Πολιτική Παιδεία, δύο (2) ωρών, με διακριτά διδακτέα αντικείμενα-κλάδους Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί & Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία και
θ) Ερευνητική Εργασία (συνθετική εργασία ή project), δύο (2) ωρών.
Τα μαθήματα επιλογής του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι τα εξής :
α) Εφαρμογές Πληροφορικής, δύο (2) ωρών,
β) Τεχνολογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων, δύο (2) ωρών και
γ) Έκφραση-Πολιτισμός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός, δύο (2) ωρών.

ΤΟ ΜΗ ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ Α ΕΠΑΛ

Στην Α΄ τάξη ΕΠΑ.Λ. διδάσκονται εβδομαδιαίως 25 ώρες μαθήματα Γενικής Παιδείας και 10 ώρες μαθήματα Τομέα.
α. Τα μαθήματα Γενικής Παιδείας είναι τα εξής :
I.    Ελληνική Γλώσσα    (Νέα Ελληνική Γλώσσα 2 ώρες και Λογοτεχνία 1 ώρα),
II.    Μαθηματικά    (Άλγεβρα 3 ώρες και Γεωμετρία 1 ώρα),
III.    Φυσική (2 ώρες),
IV.    Χημεία (2 ώρες),
V.    Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (3 ώρες),
VI.    Ερευνητική Εργασία (Project) (2 ώρες),
VII.    Ξένη Γλώσσα (Αγγλικά) (2 ώρες),
VIII.    Ιστορία (1 ώρα),
IX.    Θρησκευτικά    (1 ώρα),
X.    Πολιτική Παιδεία, δύο (2) ωρών, με διακριτά διδακτέα αντικείμενα-κλάδους Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί & Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία,
XI.    Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός – Περιβάλλον Εργασίας (1 ώρα) και
XII.    Φυσική Αγωγή (2 ώρες).

ΔΗΛΩΣΗ
του Προέδρου του ΔΣ της ΟΛΜΕ
σχετικά με τα νέα Ωρολόγια Προγράμματα Σπουδών

Σε νέα αυθαιρεσία προχωρεί το Υπουργείο Παιδείας στέλνοντας στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τα νέα ωρολόγια προγράμματα σπουδών για το Γυμνάσιο, το Γενικό και το Επαγγελματικό Λύκειο, πριν καν κατατεθούν, συζητηθούν και ψηφιστούν από τη Βουλή τα σχετικά νομοσχέδια για τη δομή και το περιεχόμενο των σχολείων.
Για ποια «διαβούλευση» μιλάει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, όταν ήδη ζητά από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να υπολογιστούν τα κενά εκπαιδευτικών με βάση τα νέα προγράμματα;
Αυτή η τακτική επαναλαμβάνεται για τρίτη φορά εφέτος (υπολογισμός κενών με αυξημένο ωράριο εκπαιδευτικών πριν την ψήφιση της σχετικής διάταξης στη Βουλή, και ανακοίνωση πινάκων ονομάτων εκπαιδευτικών για διαθεσιμότητα πριν την ψήφιση του σχετικού νόμου).
Τελικά, το Υπουργείο Παιδείας χρησιμοποιεί το ωρολόγιο πρόγραμμα (σε συνδυασμό και με μιαν απίστευτη προχειρότητα) σαν εργαλείο για την κατάργηση οργανικών θέσεων και την παραγωγή «υπεράριθμων» εκπαιδευτικών, που στη συνέχεια θα τεθούν σε διαθεσιμότητα.
Βασικά σημεία μιας τέτοιας λογικής, που μπορούν να αναφερθούν παραδειγματικά μεταξύ άλλων, είναι η κατάργηση της Τεχνολογίας στο Γυμνάσιο, η υποβάθμιση της καλλιτεχνικής παιδείας, η κατάργηση του τομέα Πληροφορικής και η εισαγωγή της μαθητείας στο πρόγραμμα σπουδών του Επαγγελματικού Λυκείου.
Τέλος, στην ενίσχυση του εξετασιοκεντρικού χαρακτήρα του Λυκείου θα συμβάλουν τόσο η πρόβλεψη για την επιλογή θεμάτων των ενδοσχολικών εξετάσεων από κεντρική «τράπεζα» όσο και ο υπολογισμός των βαθμών όλων των τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Print Friendly, PDF & Email